Met deze 11 tips start je vandaag nog met een intranet

  • 9 maart 2017

Om aan een succesvol intranet te werken, hoef je niet te wachten tot je de hele werkvloer hebt bevraagd. Elke dienst of organisatie heeft gemeenschappelijke noden.

Zo wil een collega het telefoonnummer van een andere collega kunnen opzoeken. Collega's willen op de hoogte blijven van de laatste interne nieuwtjes. Ze willen gemakkelijk de informatie van ondersteunende diensten zoals HR en ICT kunnen terugvinden en willen met één blik kunnen zien wat het bedrijfsrestaurant vandaag op het menu heeft staan.

Met het kañooh raamcontract en het Paddle CMS kan je vandaag nog in deze basisbehoeften voldoen. Hieronder geven we maar liefst 11 tips weg voor jouw intranet. De paddlets (functionaliteiten) van het CMS helpen je namelijk al een heel eind weg zonder dat er maar 1 euro aan ontwikkelingskosten aan te pas komt.

  1. Een reservatietool integreren in je website? Daarvoor gebruik je de Embed paddlet.
  2. Maak ruimte op het intranet voor leuk nieuws. Gebruik de Nieuws paddlet om bijvoorbeeld een geboorte aan te kondigen.
  3. Gebruik de Kalender paddlet om aankomende bedrijfsuitstapjes, opleidingen of events bekend te maken.
  4. Met de Fotoalbum paddlet toon je meteen de foto’s van de laatste teambuilding aan iedereen.
  5. Maak van alle collega’s een contactpersonenfiche aan via deze paddlet en en voeg hun foto toe. Zo herken die nieuwe collega meteen.
  6. Maak organisatiefiches aan om nieuwe en (minder nieuwe) collega’s wegwijs te maken in de verschillende diensten binnen je organisatie.
  7. Breng contactpersonen en organisatiefiches met de wie-is-wie paddlet bij elkaar. Zo maak je een visueel overzicht van wie tot welke afdeling behoort in het bedrijf.
  8. Deel de belangrijkste documenten over procedures en richtlijnen via lijstjes op meerdere pagina's. Dankzij het gebruik van tags worden alle lijstjes automatisch aangepast.
  9. Gebruik een webformulier paddlet om collega’s in te laten schrijven voor het personeelsfeestje of een opleiding.
  10. Werk een overzichtspagina uit per thema, bijvoorbeeld HR, waar ook de nieuwe medewerkers hun informatie kunnen vinden.
  11. Stel de Google Analytics paddlet in en kom te weten welke informatie er heel veel of net heel weining de afgelopen periode werd geconsulteerd.

Meer informatie nodig? Of nog op zoek naar meer inspiratie? Wil je Sharepoint integreren of tonen wat jouw organisatie op sociale media doet? Of ga je gewoon vandaag al aan de slag?

Neem dan contact op met het Paddle sales team.