Stap 3: webdesign en structuur

De basis voor een optimale gebruikerservaring

Aan de ontwikkeling van je website gaat een goede voorbereiding vooraf. Zo kom je achteraf niet voor onaangename verrassingen te staan en creëer je voldoende draagvlak.

  • Visie en strategie
    Wil je bezoekers informeren? Inspireren? Zich laten inschrijven voor een bepaald evenement? Contact met je laten opnemen? Wil je hen iets verkopen? Of wil je in interactie gaan met hen? Kortom: Welk doel heb je voor ogen? 
     
  • Gebruikersonderzoek en persona’s
    Wie is de bezoeker van je website en welke behoeftes heeft hij of zij? Aan de hand van professionele methodes definiëren we je doelgroep(en) en hun toptaken.
     
  • Structuur en navigatie
    Op basis van de resultaten van de eerder uitgevoerde card sorting oefening, tekenen we een logische menustructuur uit voor je website. Deze wireframes geven je al een beeld van hoe de structuur van je website eruit zal zien. 
     
  • Navigatiestructuur testen
    Vervolgens testen we de uitgetekende navigatiestructuur bij je doelgroep aan de hand van aanklikbare wireframes. We stellen een aantal zeer gerichte vragen aan vertegenwoordigers uit jouw doelgroep en gaan zo na of ze hun toptaken al dan niet kunnen uitvoeren.
     
  • Visueel concept
    De wireframes gaven al een beeld van hoe ‘de structuur’ van je website eruit zal zien. In deze fase bepalen we ook de look&feel van je website, rekening houdende met de huisstijl van je organisatie.